Έτσι μου Στάθηκε ο Ταΰγετος (Νικηφόρος Βρεττάκος) Έτσι μου στάθηκε ο Ταΰγετος, όπως ο κόρφος της μητέρας μου. Με πότισε γαλάζιο, αψύ αίμα ήλιο και πράσινο ως να μου δέσει την ψυχή όπως την πέτρα του, ως να χαράξει στην καρδιά μου τις βαθειές χαράδρες του να σχηματίσει μες στη ζωή μου δώδεκα κορφές να βγαίνω απάνω με μοναδικό μου όνειρο τον ήλιο. Με δίψα μου μοναδική τον ήλιο, δίψα βαθειά σαν ωκεανός, υψηλή ως το φεγγάρι, δίψα που να την λυπηθεί ο Θεός. ....Έτσι μου στάθηκε ο Ταΰγετος όσο να γεννηθούνε τα δυό παιδιά του Θεού μέσα μου: η ποίηση και η αγάπη.

.

ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

"ΠΟΔΗΛΑΤΑ" ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ


ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΑ "ΠΟΔΗΛΑΤΑ" ΧΩΡΙΣΤΗΚΑΝ!

ΚΑΠΟΙΑ ΠΗΓΑΝ ΤΗΝ ΠΟΔΗΛΑΤΑΔΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΟΥ ΑΡΗ(θα υπαρξει εγγραφη) ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΠΗΓΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΙΘΩΜΗ!

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ.....




Δρώμενο για τον αθλητισμό στην ζωή των
αρχαίων Ελλήνων και τελετή Αφής της
Φλόγας του Ιθωμάτα Δία διοργανώσε
στις 7 μ.μ. στην Αρχαία Μεσσήνη ο ΟΠΑ-
ΝΑΜ.
Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης αναφέ-
ρθηκε στη σημασία των αθλητικών αγώνων
στη ζωή των αρχαίων και εγινε αναπαρά-
σταση των κύκλων της ζωής και του θανάτου
(γέννηση - έρωτας - γάμος - θάνατος).
Στο δεύτερο μέρος εγινε η Αφή της Φλό-
γας του Ιθωμάτα Δία. Η φωτιά ήταν ιερό σύμ-
βολο για τους ανθρώπους από τους προϊστο-
ρικούς ήδη χρόνους. Στην Αρχαία Ελλάδα
ήταν το σύμβολο του θεού Ηφαίστου. Αντι-
προσώπευε τη δημιουργία του κόσμου, την
ανανέωση, το φως. Στους ανθρώπους την είχε
χαρίσει ο Προμηθέας, ο οποίος την είχε κλέ-
ψει από το Δία για χάρη τους. Κάθε πόλη -
κράτος είχε στο κέντρο της διαρκώς αναμμέ-
νο ένα βωμό και σε κάθε σπίτι έκαιγε η ιερή
φλόγα, αφιερωμένη στη θεά Εστία, προστάτι-
δα της οικογένειας. Στο όρος Ιθώμη υπήρχε
και το ιερό του Ιθωμάτα Δία.
Στη συνέχεια εγινε αναφορά στους
«Ολυμπιονίκες της Αρχαίας Μεσσήνης»
Στο τρίτο μέρος παρουσιαστηκε σε δρα-
ματοποιημένη αφήγηση η ιστορία του Αριστο-
μένη (Μεσσήνιου ήρωα κατά τον Παυσανία).
Ο Αριστομένης υπήρξε ο αρχηγός και ο
ήρωας των Μεσσηνίων κατά το Β' Μεσσηνια-
κό Πόλεμο (685-668 π.Χ.). Στο μακροχρόνιο
αυτό πόλεμο για την απελευθέρωση της Μεσ-
σηνίας από τους Σπαρτιάτες, ο Αριστομένης
είχε πολλές στρατιωτικές επιτυχίες, όμως η
προδοσία του Αριστοκράτη, βασιλιά της Αρ-
καδίας, που απέσυρε τα στρατεύματά του σε
μια κρίσιμη μάχη, διαδραμάτισε καθοριστικό
ρόλο στην έκβαση του πολέμου. Ο Αριστομέ-
νης μαζί με τον στρατό του και του υπόλοι-
πους Μεσσήνιους κλείστηκε στο φρούριο της
Είρας, όπου και πολιορκήθηκε για 11 χρόνια,
οπότε και προδόθηκε για δεύτερη φορά από
τον Αριστοκράτη. Οι πληροφορίες λένε πως ο
Αριστομένης πέθανε στη Ρόδο, κοντά στο βα-
σιλιά Δαμάγητο, ο οποίος ήταν γαμπρός του
από την τρίτη κόρη του.
Δραματοποιημένη αφήγηση της ιστορίας
του Αριστομένη την οποία παραδίδει ο Παυ-
σανίας στα «Μεσσηνιακά» του.
Στη συνέχεια παρουσιαστηκε θεατρικό
δρώμενο με θέμα την ιστορία της Καλλιπάτει-
ρας βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Λο-
ρέντζου Μαβίλη. Το ποίημα είναι σονέτο και
γράφτηκε το 1895 ένα χρόνο πριν την ανα-
βίωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα.
Η Καλλιπάτειρα (καλλίων + πατήρ= αυτή
που έχει ένδοξο πατέρα) κόρη του ολυμπιονί-
κη Διαγόρα του Ρόδιου, ήταν η πρώτη γυναί-
κα της αρχαιότητας που μπήκε μέσα σε αθλη-
τικό χώρο και παρακολούθησε τους αρχαίους
Ολυμπιακούς Αγώνες. Οι κανονισμοί απαγό-
ρευαν την είσοδο και την παρακολούθηση
των γυμνικών αγώνων για τις γυναίκες, αλ-
λιώς τιμωρούνταν σε θάνατο με κατακρήμνι-
ση από το βραχώδες όρος Τυπαίο. Η Καλλι-
πάτειρα, θέλοντας να θαυμάσει το γιο της
Πεισίδωρο που αγωνιζόταν στην πάλη, πήρε
την τόλμη και περιφρονώντας τη σχετική
απαγόρευση και την επαπειλούμενη ποινή,
μεταμφιέστηκε σε γυμναστή όπου και εισήλθε
και παρακολούθησε τον αγώνα. Προδόθηκε
όμως από τον υπέρμετρο και δικαιολογημένο
ενθουσιασμό της για τη νίκη του γιου της.
Ωστόσο, δεν της επιβλήθηκε η θανατική ποι-
νή, καθώς η οικογένειά της είχε βγάλει σειρά
ολυμπιονικών (πατέρα, σύζυγο, αδέλφια, γιο
και ανιψιό).Η ιστορία της Καλλιπάτειρας έκα-
νε εντύπωση τόσο στους συγχρόνους της, όσο
και στις μετέπειτα γενεές μέχρι που ενέπνευ-
σε και τον Λορέντζο Μαβίλη, ο οποίος της
αφιέρωσε ένα σονέτο του που θεωρείται ένα
από τα ωραιότερα δεκατετράστιχα ποιήματά
του.
Την επιμέλεια της εκδήλωσης ανέλαβε η θε-
ατρική ομάδα
«Μέθεξη».


παρακατω παραθετω μερικες φωτογραφιες ....

SNC00685.jpg

SNC00687.jpg

SNC00681.jpg

SNC00688.jpg

και ενα πολυ μικρο βιντεο....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Read more: Go to TOP and Bottom